chicago here i come

Eller nää inte riktigt, men dansskolan som jag kom in på heter chicago. Och det är inte vilken dans somhelst, nämligen lindy hop! Haha kanske inte den mest populära dansen men riktigt rolig är den. Det är inte många som vet vad det är för stil, men det är en pardans som går ganska fort med hopp och snurr. De där lät inte så bra, så jag visar ist.

Första skoldagen gick faktiskt ganska bra, bättre än väntat. Fick tillbaka procent matteprovet jag gjorde i onsdags och fick vg, så dagen började bra iaf. Sen på dansen gick det lite sämre eftersom jag är så förkyld kändes det som om mitt huvud skulle sprängas, men jag är en envis människa så jag var med ändå. Och nu har vi börjat på en ny kombination på jazzen och vi dansar till mission imossible sången. Jag och natta larvade oss lite och låtsades som om vi var spioner och sprang runt med ''pistoler''.
Sista lektionen tittade vi på film i aulan med teater och bild. Jävligt konstig film.. Man blev ganska uttråkad fort. Ida ville ha sin avokadomacka, jag och natta blev retade av kendi och william, och sofie kunde aldrig hitta någon bra sittställning.
Men som tur är sitter jag äntligen i min säng, magen är mätt och belåten så nu ska jag börja plugga till andra matteprovet på freda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0