virriga familjen

Jag erkänner, min familj är lite dum i huvudet. För på julaftonsmorgonen kommer mamma fram till mig och säger: jag har gömt två presenter som jag inte hittar så du får dem sen. Jag tänkte inte mer på det sen när vi öppnade alla klappar så frågade jag vilka hon inte hade hittat förut. Men hon hade fortfarande inte hittat dem.
Sen på nyårsafton så skulle vi sätta oss för att äta en liten förrätt, så när jag drar ut stolen så ligger ett paket där. Då säger pappa: jag hittade den i garaget igår, ja hade också glömt den på julafton.. Då började jag tycka att min familj var lite virrig, det är nog därför jag är klumpig och virrig.
Men nu när vi har storstädning i huset så kommer mamma in till mig och ger mig en present;

mamma; nu är det bara två kvar
jag; men det var väl två presenter du hade gömt?
mamma; nää, ja hitta en tredje också.


Sen fem minuter senare så hittar hon dem andra två också. Det är ju alltid kul med lite presenter då och då. Och pappa sa ju att julen varar ända fram till påska. Menas det att det kommer fler julklappar? Haha man kan ju alltid hoppas.


Presenten jag fick nu, den står för min månad oktober och ska ge tur. Ska nog sätta den breve sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0